Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Magyar Nagydíj

2011.08.01

A tiszta oldal előnye- Magyar Nagydíj rajtelemzés

Amilyen jól ment a két Mercedes, olyannyira elrontotta az egyes kanyart a két Ferrari. A páros rajtkockákból senki sem tudott jól indulni, így Rosberg, Schumacher és Di Resta is sokat ugrott előre a rajtnál.

Forma-1-es körökben általánosan elfogadott vélemény szerint a Hungaroringen nagyon nehéz előzni. Éppen ezért a verseny végkimenetele szempontjából nagyon fontos a rajt. A csapatok görcsösen igyekeznek az időmérőn, és minden egyes megszerzett pozíciónak a szokottnál is jobban örülnek. Ha valaki mégis elrontotta a kvalifikációt, akkor a rajtnál van a legnagyobb esélye az előre törésre. Idén azonban megint olyan év volt, amikor felborult az általános forgatókönyv, a rajtnál történtek nem számítottak szinte semmit.

Amikor a verseny bokszutca kinyitása előtt elkezdett szemerkélni, még senki sem sejtette, hogy pontosan milyen körülmények fogadják a versenyzőket az éles rajtnál. Kicsit vizes volt a pálya, de nem extrém módon. Ettől függetlenül dicséretes, hogy ennyire simán eljött a mezőny, nagyobb incidens nélkül.

Sebastian Vettel hozta a kötelezőt, jó ütemben mozdult meg, nem pörögtek ki túlságosan a kerekei, ezért a célegyenes végén maga választhatta meg, hol akar elfordulni. A koszosabb pályaoldalról rajtoló Lewis Hamilton viszont kicsit beragadt, így a nála egy lehelettel jobban induló Jenson Buttonnal jót küzdöttek az első féktávon. Hamiltonnak ráadásul fél szemmel Fernando Alonsót is figyelnie kellett, de jó féktávot választott.

Button a kelleténél egy kicsit jobbban kihúzódott a bal oldalra: ilyenkor az ideális íven vett féktáv nem biztos, hogy kifizetődő. A brit az egyes kanyarban mégis jó érzékkel ráfordult Hamiltonra, aki csak annyi helyet hagyott maga mellett, hogy Buttonnak a vizes rázókövön kelljen kigyorsítania, ami elvileg lendületvesztéssel jár. Button mégis kitartott a kettes kanyarig, ott azonban túl óvatos volt, így Hamilton simán körbeautózta.

Mögöttük is érdekes csata alakult ki. Fernando Alonso már a rajt pillanatában átugrotta Felipe Massát, de az egyes kanyarhoz érve mind a ketten kicsit bizonytalanok voltak. Ez éppen elég volt Nico Rosbergnek, aki a féktávon kívülről megérkezett Massa mellé, majd a kigyorsításon zseniális manőverrel bújt ki Alonso mögül. A két Ferrari között alig volt egy autónyi rés, de Rosberg kigyorsítás közben is áthúzta ott az autóját. Kockázatos manőver volt, de szerencsére nem sérült meg semmi, ami szinte csodával határos.

Michael Schumacher rajtjára sem lehet panasz, ő is jól indult, majd a hétszeres világbajnok volt a legbátrabb a célegyenes végi féktávon. A kanyarból kifelé ő is zseniális érzékkel választott szűkebb ívet a kigyorsításra, így egyszerre ment el a két csúszkáló Ferrari mellett. A hármas kanyar után már Rosberget is támadta, de ott már nem volt jó pozíciója. Schumacher így is nagyot alkotott: a kilencedik helyről az ötödikre ugrott két kanyar alatt.

Ahogy minden páros rajtkockából induló, Mark Webber is beragadt egy kicsit az elején, de az ausztrál az első kanyarokban sem volt túl magabiztos. Így fordulhatott elő, hogy a Schumacher mögül kiválóan rajtoló és nagyon rövid féktávot vevő Paul Di Resta az egyes kanyarban kívülről körbeautózta, majd simán elment a kigyorsításnál. Adrian Sutil is a páros rajtkockák áldozata lett, rosszul indult majd a célegyenes végén még túl tisztelettudó is volt, így kívülről elmehetett Paul Di Resta. Sergio Pérez a tizedik helyről szintén nem nyújtott maradandót, de legalább az első féktávon határozott volt.

Forrás: AFP
Schumacher itt még hetedik, a kanyar után már ötödik

Összességében tehát elmondható, hogy a páros rajthelyek ezúttal nem hoztak szerencsét, azon az oldalon nem volt olyan jó a tapadás, de a végeredmény szempontjából ennek nem is volt túlságosan nagy jelentősége.


A McLaren sajnálja, hogy elmaradt a kettős győzelem

Button idei második futamgyőzelmét szerezte meg a Hungaroringen, a sokáig vezető, hatszor a bokszban járó Hamilton végül a negyedik lett.

Fotó: Farkas Péter [origo]

Button kiemelte, hogy a győzelmében fontos szerepet játszott, hogy a csapata mindig a jó stratégiai döntéseket hozta meg.

"Valamilyen okból szeretem az ilyen időjárási körülményeket, ne kérdezzék, hogy miért, de ez ma is működött. Jókor hívott be a csapat az elsődleges gumikeverékekért. Mindent egybevetve ez egy fantasztikus hétvége volt."

"A nyaralásunk minden napján már Spára fogunk gondolni."

Button elárulta, hogy élvezte a csatát csapattársával, Lewis Hamiltonnal, és azt is, hogy a győzelmében fontos szerepet játszott, hogy óvta a gumijait, és az etapok végén sem kellett nagyon visszavennie a tempóból."

"Úgy éreztem, képes vagyok vigyázni a gumikra az első etapomban. Szinte semmi tapadás nem volt, olyan volt, mintha száraz pályás gumikkal mennék esőben. Úgy félidőnél a legtöbben elkezdtek küszködni, de én képes voltam tovább nyomni, az autót nagyon jónak éreztem."

"Tudtam, hogy csak idő kérdése, hogy a száraz körülmények között átugorjam Lewist, mert az etapok végén ő már küszködött. Mindig öröm Lewisszal harcolni."

"Mindketten a határon autóztunk, a különbség hol nőtt, hol csökkent, a forgalomtól függően. Remek móka volt, kár, hogy végül nem tudtunk mindketten felállni a dobogóra" - tette hozzá a futamgyőztes.

Fotó: Farkas Péter [origo]

Lewis Hamilton sokáig vezetett, de aztán egy megpördülés után megbüntették, és egy felesleges bokszkiállása is volt, ezért végül csak a negyedik helyen futott be. Elárulta, hogy kommunikációs problémák is hátráltatták a versenyen, ugyanis ő hallotta a mérnökét, de a bokszban nem hallották, hogy ő mit mond.

"Hallottam, hogy azt mondják, hogy esni fog, és már csöpögött, tehát intermediate gumikra váltottunk. Talán nem volt a legjobb döntés, de ilyen a motorsport."

A hibás döntés mellett a büntetés is hátravetette, amit azért kapott, mert veszélyesen fordult vissza irányba a megpördülés után.

"Nagy hibát követtem el" - vallotta be. "A bal első kerekem elég kopott volt, ezért kicsit szélesen fordultam be a sikánba, és megpördültem, ami nagyon, nagyon ritkán fordul elő."

"Őszintén bocsánatot kell kérnem Paul di Restától. Nem láttam őt, fogalmam sem volt róla."

"Nem tudom mi történt, de büntetést kaptam valamiért, ami várható volt."

"Nagy gratuláció Jensonnak. Keményen szorongatott, megérdemelte a győzelmet. Sajnálom, hogy nem tudtunk kettős győzelmet aratni, de legalább az egyikünk győzni tudott."

"Persze jó lett volna egy kettős győzelem. Úgy érzem, kicsit lelomboztam a csapatot. De visszatérek a következő versenyen!"

"Egy hét eltéréssel két versenyt nyertünk meg, így jó elmenni nyári szabadságra."

Martin Whitmarsh csapatfőnök is elragadtatással beszélt Buttonról a futam után.

"A kimért, de harcos vezetési stílusa, hogy milyen gördülékenyen és okosan vezet a pályán, tényleg megérdemelte a győzelmet.

Lewis hatszor volt a bokszban, büntetést kapott Paul di Resta fűre terelése miatt. Csalódott lesz, mert szívesen állt volna a dobogó legfelső fokán Jenson mellett, de jól elfogadta a büntetését. Nyugodt maradt, és még megelőzött egy pár autót. Ez volt a McLaren 10. győzelme a Hungaroringen, ami rekord" - tette hozzá Whitmarsh.


Vettel: Győzni akarok, nem második lenni!

A Magyar Nagydíj sem a Red Bull szája íze szerint alakult, a világbajnok csapat immár három verseny óta nem tud nyerni. Vettel javulást vár, Webber vállalta a felelősséget a rossz kerékcseréért.

Szombaton még úgy tűnt, helyreállt a rend a Red Bullnál: Sebastian Vettel megszerezte a pole pozíciót, ami a Hungaroringen egy jó rajttal megspékelve biztos recept szokott lenni a sikerhez. Valóban így szokott lenni, amikor száraz a pálya, most vasárnap azonban vizes aszfalt várta Vettelt, no meg egy-két sikerre éhes mclarenes. A világbajnok a kanadai és a német futamhoz hasonlóan ezúttal is hibázott, a verseny elején át kellett adnia az elsőséget Lewis Hamiltonnak, később pedig Jenson Button támadását sem tudta visszaverni. Vettel gyors volt, de nem elég gyors: ha Hamilton nem taktikázza el magát a gumikkal, a 2. helyett valószínűleg be kellett volna érnie a 3. helyezéssel.

Forrás: AFP

"Az első etapban egy kicsit szenvedtem az intermediate gumikon. Lewis valamivel gyorsabb volt nálam, én pedig túl mélyen mentem be a 2-es kanyarba. Nem volt könnyű dolgom, mivel nagyon tolt engem, én meg próbáltam a határon autózni. Amikor rájöttem, hogy nem tudom bevenni a kanyart, inkább kimentem a bukótérbe, mivel az aszfalton található fehér vonalak és a zöldre festett részek nagyon csúszósak, könnyen meg lehet pördülni rajtuk. Ezzel persze elvesztettem a vezetést. Amikor a pálya kezdett felszáradni, szuperlágy gumikra váltottunk - talán kijöhettünk volna értük egy körrel korábban is. Eleinte nagyon jónak éreztem az autót a slickeken, de aztán sokszor hirtelen vesztettek a tapadásukból - azt hiszem, ezzel mindenki így volt."

A német azt mondta, a futam vége felé azért nem próbálta támadni a pár másodperccel előtte haladó Buttont, mert bár a tempója meglett volna hozzá, óvnia kellett a gumikat, ráadásul fékproblémái is voltak. "Nem vagyok teljesen elégedett, mert a pole-ból indultam és elég gyors voltam ahhoz, hogy győzzek. Az a célom, hogy nyerjek, nem az, hogy második legyek! Verseny közben nem számolgatom a pontokat, nem gondolok a bajnokságra, egyszerűen csak győzni akarok. Még mindig nagyon, de nagyon éhes vagyok a sikerre" - nyilatkozta Vettel, aki szerint a Red Bullnak keményen kell dolgoznia, hogy ismét a mezőny legerősebb alakulata legyen.

Forrás: AFP

A 6. helyről induló Mark Webber hétvégéje akár pozitív fordulatot is vehetett volna a versenyen, ha többekhez hasonlóan nem vált intermediate abroncsokra, amikor menet közben eleredt az eső. "Azt hittem, nagyobb zuhé lesz, de nem lett. A csapattól nem sok információt kaptam az esőre vonatkozóan, és mivel azt hittem, hogy igazi nyári zápor érkezik, inkább kimentem az interekért. Lewis is ezzel próbálkozott, de neki sem jött be. Utólag az ember hülyén érzi magát, hiszen felszáradt a pálya, de ha csak néhány percig erősebben esett volna, akkor ez lett volna a jó választás. Én döntöttem így, de nem bántam meg - ha az ember nyerni akar, néha kockáztatnia kell" - mondta az ausztrál, aki végül az 5. pozícióban ért célba.


Versenyzői nyilatkozatok a vasárnapról

Reakciók a Magyar Nagydíjról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Jenson Button (1.): "Nagy-nagy köszönetet szeretnék mondani a csapatnak ma. Élvezet volt vezetni az autót mindenféle körülmény között, és a stratégiai döntéseket is jól hoztuk meg. Megérdemeltük ezt a győzelmet, remek érzés volt a versenymérnököm, Dave Robson mellett állni a dobogón, mert ő először állt itt. Ez egy briliáns, eseménydús verseny volt. Jót csatáztam Lewisszal, amikor az első két helyen álltunk. Mindketten a határon autóztunk, a különbség hol nőtt, hol csökkent, a forgalomtól függően. Remek móka volt, kár, hogy végül nem tudtunk mindketten felállni a dobogóra. Ez volt a legtökéletesebb módja annak, hogy megünnepeljem a 200. nagydíjamat, a csapat úgy mehet el a nyári szabadságra, hogy egy nagy ugrást tettünk meg. Tudjuk, hogy jó autónk van, ezért most élvezhetjük a nyaralást, és még erősebben térünk majd vissza Spa-Francorchamps-ba. Már most izgatott vagyok azzal a versennyel kapcsolatban."

Lewis Hamilton (4.): "Nagy gratuláció Jensonnak. Keményen szorongatott, megérdemelte a győzelmet. Sajnálom, hogy nem tudtunk kettős győzelmet aratni, de legalább az egyikünk győzni tudott. Nagyon jó volt vezetni ma az autót. Úgy gondolom, a hűvösebb idő segített nekünk, de a csapat is fantasztikus munkát végzett, hogy ide kerülhettünk. Egy hét eltéréssel két versenyt nyertünk meg, így jó elmenni nyári szabadságra. Csalódtam magamban, hogy megpördültem. Egy helyben kellett pörögnöm, hogy a helyes irányba visszaálljak, emiatt Paulnak (di Resta) ki kellett mennie a fűre, ezért kaptam áthajtásos büntetést. Elnézést kérek Paultól, elfelejtem a büntetést, és továbblépek a következő versenyre."

Red Bull

Sebastian Vettel (2.): "Az első etapban egy kicsit szenvedtem az intermediate gumikon. Lewis valamivel gyorsabb volt nálam, én pedig túl mélyen mentem be a 2-es kanyarba. Nem volt könnyű dolgom, mivel nagyon tolt engem, én meg próbáltam a határon autózni. Amikor rájöttem, hogy nem tudom bevenni a kanyart, inkább kimentem a bukótérbe, mivel az aszfalton található fehér vonalak és a zöldre festett részek nagyon csúszósak, könnyen meg lehet pördülni rajtuk. Ezzel persze elvesztettem a vezetést. Amikor a pálya kezdett felszáradni, szuperlágy gumikra váltottunk - talán kijöhettünk volna értük egy körrel korábban is. Eleinte nagyon jónak éreztem az autót a slickeken, de aztán sokszor hirtelen vesztettek a tapadásukból - azt hiszem, ezzel mindenki így volt. Az utolsó etapban úgy éreztem, nagyobb tempót is tudnék diktálni, de még hátra volt 20 kör, és mivel nem lehetett tudni, hogyan bírják a gumik a strapát, nem nyomhattam úgy a gázt, ahogy szerettem volna. Mindenesetre ez a 2. helyezés jó és fontos eredmény. A McLarenek gyorsak minden helyzetben, nyilvánvaló, hogy az utóbbi két versenyen nagyot léptek előre. Azon vagyunk, hogy a szünet után erősebben térjünk vissza."

Mark Webber (5.): "Igazán élvezetes verseny volt a mai! Jókor váltottam slick gumikra, viszont amikor eleredt az eső, kimentem intermediate-ekért, mert azt hittem, nagyobb zuhé lesz. De nem lett. A csapattól nem sok információt kaptam az esőre vonatkozóan, és mivel azt hittem, hogy igazi nyári zápor érkezik, inkább kimentem az interekért. Lewis is ezzel próbálkozott, de neki sem jött be. Utólag az ember hülyén érzi magát, hiszen felszáradt a pálya, de ha csak néhány percig erősebben esett volna, akkor ez lett volna a jó választás. Én döntöttem így, de nem bántam meg - ha az ember nyerni akar, néha kockáztatnia kell. A csapat egész hétvégén jó munkát végzett."

Ferrari

Fernando Alonso (3): "Újabb dobogós helyezés, a negyedik a sorban: négy különböző karakterisztikájú pályán is versenyképesek voltunk, és idén júliusban olyan időjárási körülmények között, amelyek nem fekszenek az autónknak. Ez önbizalmat ad a világbajnokság hátralévő részére, bár most alig várom, hogy egy kicsit szusszanjak! Nagyon dolgos és stresszes volt a július, és úgy gondolom, hogy a csapat tagjai is megérdemlik a néhány hetes pihenést. Reméljük, hogy amikor visszatérünk, végre lesz részünk meleg időben is, bár Spában erre nem igazán lehet számítani. A rajtnál jól jöttem el, de aztán az első kanyarban volt egy kis gondom a tapadással és Michael el tudott menni mellettem. Ezek után több olyan incidens is volt, amely miatt értékes időt veszítettem a Mercedes, majd Webber mögött. Ekkor úgy döntöttünk, hogy korábban állunk ki kerékcserére, és négykiállásos stratégiára váltunk. A terv működött, és így tudtunk felállni a dobogóra. A többieknek is volt néhány nehéz pillanatuk, de sikeresen a pályán tartottuk az autót a slick gumikkal akkor is, amikor ismét esni kezdett. Nem voltunk nagyon gyorsak a szuperlágyakon, de nem estünk pánikba, átváltottunk a softra. Nagyon érdekes és izgalmas verseny volt, és szeretnék gratulálni Jensonnak, aki a lehető legjobban ünnepelte meg a 200. nagydíját".

Felipe Massa (6.): Nehéz volt a verseny, mert hol esett, hol nem. A délutánom tönkrement, amikor kisodródtam a pályáról a 8. körben. Az autó hátsó része nekiütközött a korlátnak, és attól tartottam, hogy túlságosan megsérült ahhoz, hogy folytassam, de a mérnököm azt mondta, mehetek tovább. Itt sok időt veszítettem, és annak ellenére, hogy néhány jó előzéssel felzárkóztam, dühös vagyok amiatt, hogy nem tudtam harcolni a dobogóért, amit megtehettem volna. Amikor a rajt után a 40. kört követően is esni kezdett, nagyon nehezek lettek a körülmények: teljesen el kellett kerülni a fehér vonalakat, mert rendkívül csúszósak voltak. Most kezdődik a nyári szünet, indulok vissza Brazíliába, hogy a családommal legyek. Biztos vagyok benne, hogy amikor visszatérünk Európába, a világbajnokság második fele jobb lesz, mint az első".

Force India

Paul di Resta (7.): "Nagyon örülök ennek a mai hetedik helynek! Nagyon változatos verseny volt az esővel, a rajtot sikerült jól elkapnom, és egészen magabiztosan tudtam menni a rossz tapadási viszonyok ellenére is. Aztán elkezdődött a játék a gumikkal: mi a verseny közepén szuperlágyakkal mentünk, utána pedig lágyakra váltottunk. Sajnos az utolsó kiállásnál veszítettünk néhány helyet, de ezt sikerült visszahozni és végül a hetedik helyet megszerezni az utolsó körökben. Ez az eredmény egy tökéletes válasz arra, hogy igenis eredményesek tudunk lenni, ha nem hátráltatnak minket bizonyos körülmények és a balszerencse. Egy szó mint száz, nagyon jó így elmenni nyári pihenőre, mosollyal az arcomon, értékes pontokkal gazdagodva."

Adrian Sutil (14.): "Nem volt különösen jó a rajtom, és sajnos a pontszerzési esélyeim az első körben el is szálltak: a sikánnál pont Paul mögött voltam, amikor blokkoltak a kerekeim fékezésnél, és hogy elkerüljem az ütközést, le kellett mennem a pályáról, ami miatt rengeteg helyet vesztettem. Amikor a verseny közepe fele megint elkezdett esni, mi azonnal intermediate gumikra váltottunk, de ez sajnos nem jött be, mert nem volt elég víz a pályán, ezért visszacseréltük a lágy gumikat néhány kör után. Kár, hogy ilyen jó időmérő után nem sikerült pontot gyűjtenem, de nagyon örülök Paul helyezésének és a csapatom mai eredményének."

Mercedes

Nico Rosberg (9.): "Egész jól sikerült elkapnom a rajtot, három helyet is javítottam, ami nagyon felbátorított. A verseny közepe felé a lágy gumik már egyáltalán nem tapadtak az egyre nedvesebb pályán ezért úgy döntöttünk, hogy átmenetire váltunk. Sajnos az eső kisvártatva elállt, és vissza kellett állni a slickekre, ami miatt több helyet is vesztettünk. Nagyon keményen nyomtam, hogy utolérjem Buemit és Di Restát, de sajnos lehetetlennek tűnt megelőzni őket az utolsó kanyarokban. Emiatt csak két pontot sikerült begyűjtenem, de ez még így is több, mint amennyit tavaly ugyanitt szereztem. Most már a szünet utáni két versenyre koncentrálok, Spa és Monza is egyaránt nagyon gyors pálya, ahol a Mercedes-motorral felszerelt autók előnyben lehetnek."

Michael Schumacher (-): "Sajnos fel kellett adnom a mai versenyt, mert meghibásodott a sebességváltóm. Ahogy most tudom, ennek semmi köze sincs ahhoz a megpördülésemhez, ami a Felipével történt csatározásom után történt. A verseny elején egy kicsit kockáztattunk az alacsonyabb guminyomással, mert arra számítottunk, hogy a pálya gyorsan felszárad majd, ám sajnos ez nem igazán jött be, mert elég hamar csúszkálni kezdtem. A kívánatosnál egy körrel később jöhettem ki száraz gumikért, mivel egyszerre csak egy autón tudunk cserélni, innentől kezdve viszont egész normálisan alakultak a dolgok, bár nem igazán tudtam előrébb jutni a mezőnyben a kiesésemig."

Toro Rosso

Sébastien Buemi (8.): "Fantasztikus verseny volt, az egyik legjobb, amit valaha futottam! A rajtom nagyszerűen sikerült, az utolsó sorból indulva az első körben körülbelül tíz autót előztem meg. Ezután jó ritmust vettem fel és a nedves pályán további előzéseket tudtam végrehajtani. Aztán amikor kezdett felszáradni az aszfalt, éreztem, hogy nem tökéletes az autó beállítása, túlságosan alulkormányzottan viselkedett. Próbáltam nem idegeskedni emiatt, a csapat pedig nagyszerű munkát végzett a bokszkiállásnál, állítottak az első vezetőszárnyamon, így utána jobban tudtam kímélni a gumikat. Ráadásul a kiállással is nyertem néhány helyet. Amikor ismét esni kezdett, az autó újból nagyon jó lett, nagyszerű tempót tudtam diktálni, ami segített abban, hogy pontszerző helyen végezzek. Jó érzés úgy kezdeni a szünetet, hogy újabb 4 pontot gyűjtöttem be, főleg azok után, hogy 5 rajthelyes büntetéssel vágtam neki a futamnak. Nagyon sok izgalmas pillanata volt a mai napnak, például az, amikor megelőztem (Kamui) Kobajasit. Az egyenesben nem voltam elég gyors ahhoz, hogy utolérjem, ezért a féktávon kellett elkapnom őt, a határon autózva. Nagyszerű eredményt értünk el, ami nagy mértékben a jó stratégiának volt köszönhető."

Jaime Alguersuari (10.): "Gratulálok a csapatnak, hogy mindkét autót sikerült pontszerző helyen célba juttatni! Biztos vagyok benne, hogy a 7. helyen is végezhettem volna, de épp akkor voltam kint az egyik kerékcserémen, amikor újra kezdett szemerkélni az eső, és a még hideg gumikon kicsúsztam. Ennek ellenére küzdöttem tovább, de a verseny vége felé pechemre vesztettem még egy pozíciót, amikor összeütköztem Kobajasival. Csapatként azonban nagyon jó munkát végeztünk. Jó érzés így kezdeni a szünetet, bár én már nagyon várom a folytatást Spában."

Sauber

Kobajasi Kamui (11.): "Kiábrándító, hogy nem sikerült ma pontot szereznünk. A rajtom jó volt, és a tempómmal sem volt gond az elején, az autó egészen jól viselkedett a nedves pályán és azután is, hogy száraz gumikra váltottunk. Sokáig úgy tűnt, hogy - hosszú idő után először - sikerül pontokat szereznem. Amikor másodszor is elkezdett esni az eső, a csapatom ki akart hívni intermediate gumikért, de én nem akartam, mert láttam, hogy a pálya kezd javulni. Ez be is vált, mert sikerült feljönnöm a 7. helyre, de aztán a következő kerékcserével túl sokat vártunk, így nem sikerült a szuperlágy gumikon megőrizni a helyemet, és a következő kiállásnál el is úszott a pontszerző hely."

Sergio Pérez (15.): "Nagyon csalódott vagyok, a jól sikerült időmérő után sokkal többre számítottam ezen a versenyen. Már az első körben elkezdődtek a nehézségek, szinte egyáltalán nem volt tapadásom, alig tudtam a pályán tartani az autót. Amikor egy kanyart túl szélesen vettem, rengetegen elmentek mellettem, a 10. helyről a 20.-ig csúsztam vissza. Az áthajtásos büntetésem csak tetézte a bajt, ezt azért kaptam, mert sárga zászló mellett előztem meg Heikki Kovalainent, aki túl keményen fékezett."

Renault

Vitalij Petrov (12.): "Nagyon nehéz verseny volt a mai, változó időjárási körülményekkel. Amikor a verseny vége felé ismét esni kezdett, a gumik veszítettek a hőmérsékletükből, és emiatt nagyon nehéz volt kezelni az autót. Úgy tűnt, hogy a pálya vizes marad, ezért intermediate gumikra váltottam, de nem voltak olyan tartósak, mint gondoltuk. Talán a szuperlágyat kellett volna választanunk, de az időjárást nagyon nehéz volt előre látni, és sok más csapat is ugyanezt tette. Kicsit csalódott vagyok, mert szerezhettünk volna pontokat, ha a stratégiánk tökéletes lett volna, de ma nem ez volt a helyzet."

Nick Heidfeld (-): "Nem volt jó versenyem ma, és ez sorozatban már a második hétvége, amikor nem fejezem be a futamot, ezért nyilvánvalóan csalódott vagyok. A második bokszkiállásom a vártnál hosszabb ideig tartott, az autó túlmelegedett, és észrevettem, hogy füstöl a hátulja, ami után nem sokkal már a lángokat is láttam, ekkor lehúzódtam a pálya szélére a bokszkijárat végén, és ezzel véget is ért a versenyem. Az utóbbi futamok nem úgy sikerültek, ahogy reméltem, de most van néhány hetünk, hogy átértékeljük a dolgokat és erősebben térjünk vissza az augusztusi szünet végén."

Williams

Rubens Barrichello (13.): "Nagyon csalódott vagyok a mai eredmény miatt, mivel pontszerző helyen is haladtam a verseny folyamán. Az elején sok problémám volt a gumikkal, és az első szárnyról is elvesztettem egy darabot, ami után nem sokkal az eső is eleredt. Ez jó sansznak tűnt számunkra, láttam, ahogy Hamilton megpördül, de aztán amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan el is állt az eső, így nem jött be a taktikánk, hogy kiálltunk intermediate gumikért. Kár érte, bár ettől függetlenül jelenleg nem az igazi a versenytempónk."

Pastor Maldonado (16.): "Nagyon kemény verseny volt, az elején sikerült pár helyet javítani, de már az is nehéz feladat volt, hogy egyáltalán a pályán maradjak még az intermediate gumikon is. Elkövettem egy hibát az első bokszkiállásom alkalmával, mivel nem nyomtam meg a sebességkorlátozó gombot, emiatt áthajtásos büntetést kaptam. Ezután elkezdett esni az eső, és elkezdődött a lutri a száraz és vizes pályára szánt gumikkal. Mi kiálltunk a vizesért, ami rossz döntésnek bizonyult, mert az eső kisvártatva elállt, így megint ki kellett menni slickekért. Ma ugyan nem szereztünk pontokat, de azt hiszem, hogy sokat fejlődtünk a hétvége alatt. Keményen fogunk dolgozni a szünet alatt is, hogy felkészüljünk a szezon utolsó felére."

Virgin

Timo Glock (17.): "Azt kell mondanom, nagyon érdekes és élvezetes versenyünk volt ma. Nagyszerűen kaptam el rajtolt, sikerült megelőznöm Heidfeldet és még néhány srácot, akik gyorsabb autóban ülnek, és előttük is tudtam maradni. Persze ahogy száradni kezdett a pálya, vissza tudtak előzni, ezért inkább csak a saját versenyemmel foglalkoztam, és sikerült tartanom az előnyömet a mögöttem haladókhoz képest. Amint láthattuk, nem volt könnyű pályán tartani az autót, de végül sikerült, és jó eredményt értünk el. A csapat nagyszerű teljesítményt nyújtott a nehéz körülmények között, jó döntéseket hoztak, és a kerékcserék is rendben mentek, és ezúttal ezek a dolgok számítottak igazán. Nagyon köszönöm mindenkinek, hogy ilyen keményen dolgozott a szezon elejétől kezdve, a srácok megérdemlik a pihenést. Spában pedig újból támadunk."

Jerome D'Ambrosio (19.): "Nagyon csalódott vagyok, de a körülmények különösen nehezek voltak. Jól rajtoltam, de amikor másodszor kezdett esni az eső, elkövettem azt a hibát, hogy kiálltam intermediate gumikért, pedig slickeken kellett volna maradnom. Nagyon sok időt vesztettem a bokszkiállásokkal, ráadásul az egyiknél befelé menet meg is pördültem, de szerencsére nem ütöttem el senkit. Az biztos, hogy nem ez volt életem legjobb versenye."

Hispania

Daniel Ricciardo (18.): "Mindent összevetve elégedett vagyok a versenyemmel, három futamon vettem részt és a mostani az eddigi legjobb eredményem. Az igazat megvallva a futam közben nem igazán tudtam, hányadik helyen állok, mivel mindenki állandóan ki-be járkált a bokszba. A verseny vége felé nagyon jó lett az autó egyensúlya, így egészen jó köridőket tudtam teljesíteni. Persze néhány dolgot biztosan csinálhattam volna jobban is, ezeket majd elemezzük, hogy tanulhassak belőlük. Ugyanakkor az az érzésem, hogy jól haladunk: Silverstone-ban és a Nürburgringen is nagy lépést tettünk előre, és ezúttal is sikerült fejlődni. Szeretnék fő riválisaink előtt végezni, és minden alkalommal teljesíteni a versenytávot. A mai nap legfontosabb eredményének azt tartom, hogy sikerült helyes döntéseket hoznunk a bokszkiállásoknál, meg kell próbálnunk ezen az úton haladni tovább. Örülök, hogy egy ilyen jó verseny után kezdhetjük meg a nyári szünetet!"

Vitantonio Liuzzi (20.): "Nehéz verseny volt a mai. A rajt jól sikerült, de a sikánból kifelé valaki nekem jött hátulról, és megpördültem. Elég sok időt vesztettem, és ezután már az autó egyensúlya sem volt ideális. A vizes pályára szánt beállítás eléggé lutri volt, hiszen előtte az összes edzésen száraz aszfalton mentünk. Ismét gondunk volt az első szárnnyal, ami eléggé megviselte az első gumikat. A bokszban lecseréltük, az orrkúpot és az abroncsokat is, de az autó továbbra is durván alulkormányzott maradt. Amikor esni kezdett, intermediate gumikra váltottunk, később pedig a lágy slickekre, de az autó egyensúlya nem sokat javult. Tudtuk, hogy nehéz versenyre kell számítanunk, és így is volt, de azért harcoltunk a leintésig. A nyári szünetben a Spába szánt frissítéseken kell dolgoznunk."

Lotus

Heikki Kovalainen (-): "Ezen a hétvégén sok jó és sok rossz dolog is történt velünk. A szabadedzéseken nem volt rendben az autó egyensúlya, az időmérőn viszont sikerült egy nagyon jó kört teljesítenem, miután megtaláltuk a helyes beállításokat. A verseny jól kezdődött számomra, tartottam a lépést Maldonadóval, Sutillal, Pérezzel és a többiekkel, és még az első kerékcserék után is tudtam menni velük, illetve leráztam magamról az üldözőket. Nagyjából a táv kétharmadánál ismét elkezdett esni az eső, ezért kimentünk intermediate gumikért, de hamarosan visszacseréltük őket a szuperlágy slickekre. Ezt követően kértek arra rádión, hogy vízszivárgás miatt állítsam le az autót. Ennek ellenére nem vagyok csalódott, mivel a versenytempónk nagyon közel volt a középmezőnyéhez. A csapat ismét tett egy lépést előre, néhány hét múlva Belgiumban innen folytatjuk."

Jarno Trulli (-): "Úgy tűnik, ismét utolért a szokásos magyarországi balszerencsém! Az autó nagyszerűen viselkedett egész hétvégén, és bár a rajtom nem sikerült a legjobban, nagyon élveztem a versenyzést. Timót (Glock) még az elején meg tudtam előzni, jól sikerült az első bokszkiállásom is, de aztán vélhetően vízszivárgás miatt idő előtt véget ért számomra a futam. Ennek ellenére úgy vélem, hogy sikerült előrelépnünk ezen a hétvégén. A szünet után, Spában megmutathatjuk, mire vagyunk képesek."


A Red Bull éjjel is dolgoztatta a szerelőket

A világbajnok csapat péntekről szombatra virradó éjszaka is dolgozott a versenyautókon.

Forrás: AFP

Úgy tűnik, a Red Bull komolyan vette Sebatian Vettel tegnapi figyelmeztetését, amely szerint a csapatnak fel kell kötnie a gatyáját, ha a Hungaroringen meg szeretnék verni a Ferrarit és a McLarent. Mint kiderült, az alakulat szerelői a péntekről szombatra virradó éjszaka során éjjel 2 után is dolgoztak az autókon.

Ez azért érdekes, mert az idei évre vonatkozó sportszabályzat 30.19-es pontja szerint a versenyautók üzemeltetésében bármilyen módon érintett csapattagok a Grand Prix-hétvégéken két alkalommal 6 órán keresztül nem léphetnek a pálya területére. Az egyik 6 órás periódus 9 órával az első szabadedzés (P1) tervezett kezdési időpontja előtt kezdődik; a másik 10 és fél órával a második szabadedzés (P2) tervezett befejezési időpontja után indul, és 3 órával a harmadik (P3) szabadedzés tervezett kezdési időpontja előtt ér véget.

Ez azt jelenti, hogy a Red Bull szakembereinek szombaton reggel 2 és 8 óra között nem lett volna szabad az autókkal foglalkozniuk. Persze vannak kivételek: a sportszabályzat a szezon során négy alkalommal megengedi, hogy a csapatok a meghatározott időkereten túl is dolgozzanak. Ez lehetővé teszi, hogy például egy komoly balesetet követően a szerelők újra használható állapotba hozzák a megrongálódott versenyautókat, vagy megoldjanak valamilyen más, súlyos műszaki problémát. A szabályt egyébként azért vezették be, hogy védjék a csapattagokat a túlhajtástól.

Ha egy csapat négynél többször lépi át az időkeretet, büntetést kap, a Red Bull azonban ezt most tette meg először. A hírek szerint egyébként nemcsak a pályán dolgoztak a csapat szakemberei, hanem az angliai főhadiszálláson is, ahol sürgős futóműtesztet hajtottak végre.

 

Bővítés alatt ál!!